VNC Server Nedir?

Merhaba arkadaşlar, çalıştığım proje üzerinde  geçen bileşenleri tanıtmaya devam ediyorum. Teknik (kişisel) bazı problemlerden dolayı kısa bir süre kopukluk oldu tekrardan devam ediyoruz.

VNC (Virtual Network Computing), açık kaynak kodu ve  AT&T Cambridge Labs.'deki mühendisler tarafından başlatılmış bir proje olup daha sonra BSD lisans ile açık kaynak olarak duyurulmuştur.

VNC, özetle herhangi bir ağ sunucusu üzerinde çalışan grafik arayüz uygulamalarına herhangi bir başka ağ üzerindeki bir bilgisayardan kolaylıkla ve hızla erişerek bu uygulamaları kullanabilmemizi ve yönetmemizi sağlayan platform bağımsız bir yapı.

NC TCP/IP Inbound/Outbound 5800 ve 5900 portlari ilgilenir. Erisim gerektiren yere server uygulamasi kurulur ve sistem servisi olarak kendisini atar (istege bagli). Ulasmak isteyen kisinin bilgisayarinda VNC nin viewer i olmasi sart degil. Herhangi bir browser dan da girebilir. Mesela karsi makineye http://192.168.1.10:5800 ile ulasabilir. Karsiniza cikan ekranda oncelikle VNC de tanimli sifre ister.
Genelde tek bir kisi baglanir, ikinci bir kisi baglandiginda ise digerini disconnect eder.
VNC yi server olarak tanimladiginiz makinede belirttiginiz password u paylasmadikca pek bir problem olmaz. Ama siz yinede bir firewall kullaniyorsaniz 5800 ve 5900 portlarinin TCP/IP In/Out larini IP ile restrict ederdim. Yani su IP lerden gelen istekleri kabul et digerlerini refuse. Ben sahsen boyle yapiyorum. Boyle bir imkanin yoksa sifreni mixed (rakamlar ve harflerden olusan) olarak olustur, bir sorun yasamazsin. Baglanmak isteyen kisiler eger password u bilmeyip 3 ten fazla sifre deniyorlarsa o IP den gelen istekleri gecici bir sure block ediyor zaten.

Hangi işletim sistemlerinde kullanılabilir?


  • VNC gerçekten işletim sistemi ve platform bağımsız bir yapı sağlıyor, sürekli olarak geliştirilen aynı kaynak kodu ağacı içerisinden çeşitli işletim sistemleri için ayrı ayrı sürümler hazırlanıyor ve kullanıma sunuluyor:
  • Microsoft Windows 95/98/NT/ME/2000/XP için x86 (32-bit)
  • Linux (x86, ia-64, x86-64, ppc, ppc64, alpha, mips, sparc, sparc64)
  • Mac OS Classic ve Mac OS X (X11 ve Cocoa)
  • OpenBSD, NetBSD, FreeBSD
  • Sun Solaris (x86 ve sparc)
  • HP-UX (ia-64 ve hppa) 
  • AIX (ppc)

Kaynak



Yorumlar